lauantai 29. toukokuuta 2010

Tunnistamaton keltainen esine

Lauantainen kirppislöytö Fidalta: keltainen, pinottavaista rasioista koostuva säilytyssysteemi. Mulla ei ole aavistustakaan, mihin tarkoitukseen tällaisia on alun perin käytetty (tietääkö joku?), mutta mä ajattelin laittaa sinne joko koruja tai ompelutarvikkeita. Pientä putsausta se vaati (kiitos, Universal stone!) eikä ollut ihan halpa (20 euroa, pääkaupunkiseudun kirppikset todella taitaa hinnoittelun), mutta teki mut oikein iloiseksi.


Olen viime vuosina huomattavasti vähentänyt kirkkaiden värien käyttöä sisustuksessa - sen pakollisen opiskelijavuosien kukkaprinttivaiheen jälkeen - mutta pieniä väripilkkuja on hillitymmän väriskaalan keskellä kiva olla. Kirkkaankeltaisia verhoja en ehkä hankkisi, mutta keltainen purkki on just sopiva.

3 kommenttia:

  1. Kivan keltainen purkki! Mä olen saanut tuollaisen vastaavanlaisen lahjaksi ja sen kerrottiin olevan eväslaatikko esim. piknikkejä varten. Pari kertaa on ollut käytössä, mutta kieltämättä nappi- ja ompelutarvikelaatikkona se vois toimia paremmin.

    VastaaPoista
  2. Mun oma ei taitaisi eväslaatikkona toimia, koska nuo osat eivät pysy kiinni toisissaan (lieneekö siinä ollut joskus joku mekanismi). Oishan se aika pähee ottaa piknikille mukaan!

    VastaaPoista
  3. Opin juuri ystävältäni (kiitos, Salla!) että tämän vekottimen nimi on porttööri ja se on ruuankuljetusastia. Kyl on hienoo!

    VastaaPoista