perjantai 20. elokuuta 2010

Tyytyväinen kenkäpyykkäri


Intaannuin Pupulandian kenkienhuolto-ohjeista ja laitoin vanhat punavalkoiset Hai-tennarini pesukoneeseen. 40 asteen hienopesun ja pienen parsimisen jälkeen popot olivat siinä määrin kuin uudet, että tänään kolme ihmistä kysyi multa, mistä olen tennarini ostanut.

(Vastaus on Nokian Penkolasta ehkä kymmenellä eurolla. Ikinä en ole Hai-tennareita nähnyt muualla myynnissä - lienee ollut joku kumisaapastuotannon kannattamattomaksi jäänyt sivupolku.)

Tunsin piston omassatunnossani tajuttuani, kuinka helppo tuokin huolto-operaatio oli. Olen ihan liian laiska hoitamaan vaatteitani: merinovillatakit jäävät useimmiten tuulettamatta, nahkakenkien suoja-ainetta muistan suihkaista ehkä kengät ostaessani mutta en koskaan sen jälkeen. Ja silti juuri se hyvänä pitäminen olisi ekologista jos mikä.

Korin ohje täältä, laatikon on tehnyt Tunto.

Mua alkaa melkein nolottaa blogata näistä iänikuisista matonkudevirkkausprojekteistani, mutta tunnustettakoon, että lankesin taas. Täytyyhän mulla olla matonkuteista virkattu kori matonkuteille, jotta voin virkata lisää koreja?

3 kommenttia:

  1. Nyt kyllä kengät säihkyy, oi! Kannatti puunata vähän.

    Toki sun täytyy virkata kori ja muutakin. Tässä yksi virkkausblogi, jonka uusimpaan postaukseen mustasta laukusta ihastuin:

    http://virkattulintu.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. On kyllä komiat kengät. Oon ollut mukana kun ne on ostettu, enkä tunnistanut enää samoiksi popoiksi. Well done.

    VastaaPoista
  3. Kiitos sekä kenkäkehuista, virkkaussynninpäästöstä että blogivinkistä!:)

    VastaaPoista