torstai 26. joulukuuta 2013

Linen stitch ja aika mones patalappupari uunista ulos


Se kuulostaa amerikkalaiselta rivitanssilta ja oli mulle ihan uusi tuttavuus: nimittäin neulomistekniikka nimeltä linen stitch. Bongasin näiden patalappujen ohjeen Jonna Hietalan Kerällä-kirjasta, ja neuloin sellaiset joululahjaksi äidille ja tädille. Lankana käytin 7 veljestä -jämäeriä, ja silmukoita oli muistaakseni 52. Kahdella värillä raidoittaessa linen stitchillä syntyy nätti ja jotenkin moderni graafinen kuvio. Patalappuihin paksu ja napakka neulos on just omiaan – toinen tälle keksimäni sovellus olisi nukkekodin matto.

Olen tainnut elämäni aikana neuloa joululahjaksi kohtuullisen monet patalaput, mutta annan tämän mielikuvituksen puutteen itselleni anteeksi. Minusta patalaput nimittäin ovat vähän samanlaisia kuin villasukat: kuluvat arjessa sen verran nopeasti, että uusille, siisteille pareille on yleensä aina tarvetta.


8 kommenttia:

  1. Onpa nätit. :) Mä neuloin tänään suklaansyönnin lomassa pipon. Mä kuulun niihin, jotka antaa lahjaksi pipoja ja sukkia. :)

    VastaaPoista
  2. Erinomaisia lahjavaihtoehtoja nekin. :)

    VastaaPoista
  3. Patalapuille on tosiaan aina tarvetta - varsinkin noin kivan näköisille!

    VastaaPoista
  4. Tosi kivat! Tekniikka on mulle uusi tuttavuus, laitanpa mieleen tulevia varten.

    Nyt varmaan voi jo onnitella uunituoreita vanhempia :)

    VastaaPoista
  5. Yksi lahjansaaja voi vahvistaa: ne kauneimmat patalaput, jotka olen koskaan saanut.Kiitokset taitavalle tytölleni.

    VastaaPoista
  6. Kauniita ovat :) onko sun patalaput molemmilta puolilta samannäköiset ? Yritin tehdä kerällä kirjan ohjeen mukaan. Toinen puoli oli kyllä tuon näköinen muttei toinen ;) teenköhän jotain väärin ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Erilaiset oli mullakin puolet, mutta musta se ei haitannut kun molemmat näytti kumminkin kivoilta!

      Poista